Træningsprogrammer

61 27 77 58 | Frederiksberg Allé 39A

Jeg laver træningsprogrammer der forebygger og behandler skader.

Jeg laver et træningsprogram skræddersyet til dig og dine behov for 200kr.

Når du kommer i klinikken til behandling, siger du, hvis du ønsker et træningsprogram, så har jeg et klar til dig til næste gang.

 

Hvorfor skal du træne

En times træning cirka hver tredje dag er rigeligt til at give resultater, der tilfredsstiller de fleste i form af en øget styrke og muskelmasse. Har man store ambitioner med sin træning, kan træningsmængden øges. For at dyrke styrketræning, er det ikke nødvendigt at jonglere med vægtskiver og stænger. De fleste motionscentre har styrketræningsmaskiner, som gør træningen lettere og mere sikker. Dog er frivægtstræning mere effektiv end maskintræning, da frivægte medfører en aktivering af flere muskelgrupper.

 

Fysiske fordele

Et af de vigtigste argumenter for at dyrke styrketræning er de helbredsmæssige fordele, som følger i kølvandet på træningen. Øget muskel- og knoglestyrke, nedsat risiko for type-2 diabetes og overvægt er nogle af de kvaliteter, styrketræning kan medføre. Især ældres funktionsevne og dermed livskvalitet kan ændres markant ved påbegyndelse af styrketræning. Og det er aldrig for sent at komme i gang.

Tlf:

61277758

 

Email: frederikvind@hotmail.com

Min partner Simon har lavet en række podcasts med fokus på sundhed og velvære.